Desenul formelor
este o materie specifica, prezentata in clasele I-IV.
    Formele desenate vor creea dexteritatea necesara pentru litere si cifre, pentru crearea aspectului artistic al caietului. Mai tarziu, desenul formelor va pregati geometria, ce apare in clasa a V-a prin desenul geometric.
    Aceasta materie este o activitate artistica, ce isi propune sa trezeasca capacitatea de perceptie a copilului. Ea stimuleaza facultatea de prezentare si cea imaginativa, ajutand la formarea vederii in spatiu.
    In clasa I, dreapta si curba apar ca elemente polare, ce stau la baza tuturor formelor geometrice de baza: cercul, ovalul, patratul sau triunghiul, spirala dreapta sau curba.
    In clasa a II-a, exercitiile de simetrie axiala verticala vor ajuta la dezvoltarea simtului armoniei si al echilibrului.
    In clasa a III-a, exercitiile de simetrie fata de doua axe sau cu trei elemente, vor oferi copilului sentimentul ocuparii intregului spatiu, stimuland imaginatia si educand perceptia artistica: perfectiunea si imperfectiunea.
    In clasa a IV-a, apare desenul formelor impletite, cultivand in copil o logica activa, puterea de discernamant, perceperea spatialitatii si capacitatea de armonizare a elemetelor astfel corelate.
                       
 Desenul geometric cu mana libera in clasa a V-a
precede predarea geometriei in Scoala Waldorf, printr-un studiu viu al metamorfozelor principalelor figuri geometrice.
    Pentru a crea un simt cat mai solid al figurilor geometrice, adesea sunt desenate fara instrumente geometrice. Astfel, din prima ora, elevii deseneaza cu mana libera cercuri pozitionate diferit. Ca figura polara fata de cerc urmeaza dreapta. Fara a fi definite si teoretizate, apar aici primele notiuni geometrice.
    Urmeaza metamorfoza patratului in dreptunghi, romb sau paralelogram si metamorfoza triunghiului echilateral in isoscel, scalen, dreptunghi, toate, pe cat posibil, inscrise in cerc.
                     
Formarea vederii in spatiu
se dezvolta in jurul varstei de 14 ani.
    In Scoala Waldorf, unde elevii primesc in ciclul primar primele ajutoare pentru formarea vederii in spatiu, pe langa desenul formelor, atat fetele cat si baietii tricoteaza, formand structuri spatiale de lana.
    Tamplaria preia mai departe stafeta. Daca in clasa a V-a se lucreaza cu traforajul elemente plane, mai apoi se cioplesc forme, obiecte convexe, concave, realizandu-se piese de genul cutit de deschis scrisori, vase si linguri din lemn, jucarii mobile.
    In clasa a VII-a apare si desemul clar-obscur, in creion sau in carbune. Astfel poate fi evidentiata de exemplu spatialitatea unui cerc, adica sfera.
    Si modelajul artistic in lut, prezent in Scolile Waldorf inca din clasa a III-a, ajuta eficient la formarea vederii in spatiu.
    Odata ajunsi in clasa a VIII-a, elevii deseneaza foarte multe figuri cu diferite sectiuni, ascutindu-si vederea si imaginatia.
    In liceu, geometria descriptiva continua abstractizarea acestor perceptii, ducand la realizarea grafica de conexiuni spatiale posibile si imposibile.