Fizica si chimia
sunt caile de intrare spre procesele sensibile si imperceptibile ale realitatii exterioare si interioare. Drumul natural in descoperirea acesteia este:
        trairea - observatia - analiza - concluzia.
Acest drum natural este urmat si in predarea din Scoala Waldorf.
    Trairea, experimentarea sunt punctul de pornire. Apoi elevii trebuie sa descrie in imagimi si cuvinte cele vazute. a doua zi cele observate sunt analizate, obiectivandu-se perceptiile asupra fenomenelor studiate. In a treia zi sunt enuntate legitatile cautate cu o zi inainte. Beneficiind de predare in epoci, copilul va lua cu sine pe timpul noptii cele vazute in ziua precedenta, lasand "sfetnicul ce bun" sa il ajute in luminarea intelegerii.
    In fizica, primii pasi sunt facuti in domeniul acusticii. Elevii sunt deja familiarizati cu muzica, din clasele mici si cu fractiile, din clasa
a V-a, folosesc aceste capacitati in studiul vibratiilor coardelor, ale diferitelor materiale, ale feluritelor metale.
    Optica le deschide intelegerea pentru felul in care albastrul cerului poate lua nastere din bezna cosmosului; parghiile le ofera o viziune noua asupra propriului sistem osos; termodinamica realizeaza corelarea cu sistemele de caldura si metabolice ale propriului organism.
    Chimia deschide mai intai poarta spre procesele de ardere, pe care cu totii le cunoastem cand facem focul cu lemn sau carbune, dar si cand fermenteaza diferitele alimente. Acestea sunt, nu in ultimul rand, extrapolate asupra arderilor din propriul organism.
    Pasii urmatorii duc spre cunoasterea fundamentelor organice ale organismului, in corelare cu temele de igiena si alimentatie din orele de anatomie. Drumul spre aceste domenii se specializeaza din ce in ce mai mult in clasele superioare si permit o diferentiere detaliata, minutioasa asupra tabloului nesfarsit al structurilor materiei vii.