Geografia
apare prima data in clasa a IV-a sub forma unei epoci despre tinutul natal. La inceput, elevii deseneaza curtea scolii cu strada, respectiv blocul sau curtea de acasa cu strada. Pasul urmator il reprezinta un plan partial al orasului, in care apare drumul de acasa pana la scoala, reprezentat cu primele semne cartografice. Planul general al orasului, cu formele de relief si apele principale, se poate face sub forma unei machete tridimensionale, din lut.
    Din clasa a V-a se porneste studiul geografiei tarilor invecinate, a Europei, a lumii. Geografia Asiei, Africii si Americii, cu cele mai reprezentative tari si zone, va fi predata pornind de la marile descoperiri geografice.
    In vederea examenului de capacitate, pentru clasa a VIII-a este rezervata Geografia Romaniei. Programa Scolii Waldorf ar cere insa pentru aceasta clasa continuare studiului geografiei mondiale. Concret, la scoala noastra, aceasta se continua sub forma de lectura, pentru a lasa loc pregatirii examenului.
    Din punct de vedere metodic, in predarea geografiei apar urmatoarele aspecte deosebite. Crearea unui suport material de catre elevi ii ajuta la memorarea personalizata a informatiei. Astfel, ei deseneaza hartile, le picteaza respectand in colorit caracteristicile climatice ale regiunilor, sau le modeleaza din lut, reliefand spatialitatea acestora.
    Tarile unui continent vor fi tratate exemplar. Profesorul isi alege una sau doua perechi de tari reprezentand polaritati. De exemplu, Norvegia si Italia, pe care le va studia din toate puntele de vedere: relief, fauna si flora, clima si influenta acesteia asupra activitatilor si obiceiurilor popoarelor respective. Alte exemple de polaritati ar fi, pentru Europa, Romania (clima continentala) si Marea Britanie (clima oceanica) sau, pentru tara noastra, Maramuresul si Dobrogea.
    Din tarile sau continentele studiate, elevii vor invata cantece sau poezii specifice, incercand prin aceasta sa perceapa cat mai mult din particularitatea zonei respective.
    Un capitol aparte il reprezinta studiul minerologiei in clasa a VI-a, in care elevii se familiarizeaza cu principalele forme de minerale, roci si fosile, materie ce poate fi usor combinata cu cunostintele de biologie, zoologie si istorie. Astfel, pe buna dreptate, putem considera geografia ca o stiinta a stiintelor, ca permite aplicatii din toate domeniile in procesul de invatare si cunoastere.