Drumul de
la basm la istorie
se petrece din clasa I.
Clasa a II-a
prezinta polaritatea sufletului uman. Pe de-o parte avem fabule, ce evidentiaza
partile deficitare ale comportamentului, iar pe de alta parte povestile
despre sfinti si fapte deosebite, care prezinta nobletea si idealul uman.
Un nou pas este
facut in clasa a III-a, cand la partea de povestire elevilor li se povesteste
din "Vechiul Testament".
Legendele spatiului
primordial european si local reprezinta in clasa a IV-a pasul dinaintea
istoriei propriu-zise.
"Marele intelept
grec, Platon, povesteste despre o tara ce a existat cu mult, mult timp
in urma. Aceasta tara se numea Atlantida.......". Acesta este inceputul
clasei a V-a, momentul de intrare in Istoria culturii si civilizatiei omenesti.
Capitolele principale ale acestei clase vor fi si Egiptul si Grecia antica.
Aceasta din urma domina tematic clasa a V-a, nu numai istoric, ci si la
alte discipline.
In clasa a VI-a
se studiaza Roma antica, iar in a VII-a Evul mediu si Renasterea. In vederea
examenului de capacitate, pentru clasa
a VIII-a este rezervata Istoria
Romaniei. Programa Scolii Waldorf ar cere insa pentru aceasta clasa continuarea
studiului istoriei mondiale. Concret, la scoala noastra aceasta se continua
sub forma de lectura, pentru a lasa loc pregatirii examenului.
In general,
la predarea istoriei se pune accentul mai mult pe semnificatia epocilor
decat pe inmagazinarea informatiilor. Sunt alese spre studiu acele momente
din istoria omenirii care au impulsionat evolutia generala a lumii.