Drumul de la basm la istorie
se petrece din clasa I.
    Clasa a II-a prezinta polaritatea sufletului uman. Pe de-o parte avem fabule, ce evidentiaza partile deficitare ale comportamentului, iar pe de alta parte povestile despre sfinti si fapte deosebite, care prezinta nobletea si idealul uman.
    Un nou pas este facut in clasa a III-a, cand la partea de povestire elevilor li se povesteste din "Vechiul Testament".
    Legendele spatiului primordial european si local reprezinta in clasa a IV-a pasul dinaintea istoriei propriu-zise.
    "Marele intelept grec, Platon, povesteste despre o tara ce a existat cu mult, mult timp in urma. Aceasta tara se numea Atlantida.......". Acesta este inceputul clasei a V-a, momentul de intrare in Istoria culturii si civilizatiei omenesti. Capitolele principale ale acestei clase vor fi si Egiptul si Grecia antica. Aceasta din urma domina tematic clasa a V-a, nu numai istoric, ci si la alte discipline.
    In clasa a VI-a se studiaza Roma antica, iar in a VII-a Evul mediu si Renasterea. In vederea examenului de capacitate, pentru clasa
a VIII-a este rezervata Istoria Romaniei. Programa Scolii Waldorf ar cere insa pentru aceasta clasa continuarea studiului istoriei mondiale. Concret, la scoala noastra aceasta se continua sub forma de lectura, pentru a lasa loc pregatirii examenului.
    In general, la predarea istoriei se pune accentul mai mult pe semnificatia epocilor decat pe inmagazinarea informatiilor. Sunt alese spre studiu acele momente din istoria omenirii care au impulsionat evolutia generala a lumii.