Muzica
este omniprezenta in scoala. Prin
muzica, se poate comunica cel mai lesne cu sufletul oamenilor. Deseori
partea ritmica de la inceputul cursului principal se bazeaza pe muzica.
Sub indrumarea unui dascal priceput, orice materie poate beneficia de sprijinul
muzicii. Exista pareri care sustin ca in orice scoala ziua de lucru ar
trebui sa porneasca cu muzica. Din acest punct de vedere, scoala noastra
este cea mai apropiata de acest ideal.
Dar cum evolueaza
aceasta materie in Scoala Waldorf? Din clasa I, toti elevii studiaza blockflote.
Pentru inceput se poate folosi si un flaut pentatonic. In
clasa a III-a apar liniile portativului, pe care se aseaza "pasarelele"
sau "oitele" care apoi devin note muzicale, cu durate bine stabilite. In
clasa a IV-a muzica in canon solicita atentia individual, in stapanirea
propriei partituri din amalganul de sunete precum si armonizarea permanenta
cu ceilalti. Clasa a V-a este patrunsa de tonalitatile majore si minore,
de diversele armonii. Deosebirea gamelor este cultivata cu atentie, alaturi
de exersarea vocala sau instrumentala, de cultivarea muzicii vii.
Corul si orchestra scolii, a liceului
sunt semnul vietii comune a elevilor in domeniul artistic. Astfel, se unesc
varstele si priceperile in stapanirea modalitatii muzicale de exprimare,
universal acceptata si inteleasa.