Muzica
este omniprezenta in scoala. Prin muzica, se poate comunica cel mai lesne cu sufletul oamenilor. Deseori partea ritmica de la inceputul cursului principal se bazeaza pe muzica. Sub indrumarea unui dascal priceput, orice materie poate beneficia de sprijinul muzicii. Exista pareri care sustin ca in orice scoala ziua de lucru ar trebui sa porneasca cu muzica. Din acest punct de vedere, scoala noastra este cea mai apropiata de acest ideal.
    Dar cum evolueaza aceasta materie in Scoala Waldorf? Din clasa I, toti elevii studiaza blockflote. Pentru inceput se poate folosi si un flaut pentatonic. In clasa a III-a apar liniile portativului, pe care se aseaza "pasarelele" sau "oitele" care apoi devin note muzicale, cu durate bine stabilite. In clasa a IV-a muzica in canon solicita atentia individual, in stapanirea propriei partituri din amalganul de sunete precum si armonizarea permanenta cu ceilalti. Clasa a V-a este patrunsa de tonalitatile majore si minore, de diversele armonii. Deosebirea gamelor este cultivata cu atentie, alaturi de exersarea vocala sau instrumentala, de cultivarea muzicii vii.
    Corul si orchestra scolii, a liceului sunt semnul vietii comune a elevilor in domeniul artistic. Astfel, se unesc varstele si priceperile in stapanirea modalitatii muzicale de exprimare, universal acceptata si inteleasa.